Tuesday, October 27, 2015

1 – مواظب باشید قبل از استحمام و یا شستن دست هایتان جواهر خود را خارج کنید، چرا که مواد شوینده و صابون باعث بوجود آمدن لایه ای نازک بر روی آنها می گردد.
2 - با جواهر خود آشپزی نکنید، زیرا گرما، حرارت و همچنین روغن باعث وارد آمدن ضرباتی به جواهرات می شود.
3 - همواره سعی کنید بعد از استفاده از لوازم آرایش و یا عطر زدن، از جواهر خود را استفاده کنید.
4 - جواهر خود را تنها با پارچه های مخصوص و یا نمدی تمیز کنید، چون استفاده از سایر پارچه ها و یا حوله موجب خراش برداشتن جواهر می شود.
5 - تا جایی که میتوانید جواهر خود را از مواد شیمیایی، ضربه، نورخورشید و گرمای شدید دور نگه دارید.
6 - کلر موجود در آب باغث شل شدن و یا تغییر رنگ نگین های می شود، پس بهتر است قبل از استفاده از استخر و یا شستشوی ظروف و یا لباسها جواهر خود را در بیاورید.
7 - برای جلوگیری از خراشیدگی جواهرات خود، آنها را به صورت جداگانه نگهداری کنید.
8 - نگهداری جواهر نقره در بسته بندی های در بسته، کدر شدن آنها را به عقب می اندازد.
9 – هیچ وقت مروارید را در کیسه های پلاستیکی نگهداری نکنید.
10 - جواهر حاوی زمرد را هرگز با بنزین و یا آب گرم شست و شو ندهید، چون احتمال ترک خوردگی آن زیاد می باشد.
11 - طلا و سایر جواهرات بعد از مدتی استفاده کردن، به دلیل قرار گرفتن در مجاورت بدن های کثیف دچار کدر شدگی می گردند، لذا باید انها را تمیز کرده و یا مورد جلا قرار بگیرند.
12 - یکی از متداول ترین روش ها در تمیز کردن جواهر استفاده از آب، صابون و مسواک می باشد.


خرید جواهرات :

 خرید جواهرات به اندازه یک دریا و حتی بیشتر از آن به گستردگی زمینی میباشد که روی آن سکنا داریم چون سنگ های جواهرات هم به گستردگی زمین می باشد ولی سنگ های متداول در بازار معمولا به چهار یا پنج عدد مورد پسند می کند که شامل : برلیان (الماس) - زمرد - یاقوت - عقیق - فیروزه و ... و در بعضی موارد توپاز می باشد . سود جواهرات بین 25 تا 30 درصد می باشد و همچنین قیمت برلیان و سنگ به صورت جداگانه محاسبه میشود به طور مثال هر قیراط برلیان تک پیک قیراطی (هر 200 سوت یکپنجم گرم یک قیراط است) 680.000 تومان است خرید جواهرات رایج در بازار تهران که از سنگ های برلیان اتمی استفاده شده است اغلب وزن برلیانهای اتمی را در زمان خرید با وزن طلا محاسبه میکنند و در هنگام فروش وزن آن را از طلا کم کرده و خریداری می کنند یکی از دلایل به صرفه بودن خرید طلا به جای جواهرات همین کسر وزن سنگ ها می باشد .

امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد . همچنین شما عزیزان میتوانید با مراجعه به قسمت فروشگاه وبسایت جواهری گارنت نسبت به خرید جواهرات به صورت آنلاین اقدام نمایید .

No comments:

Post a Comment

جواهر