Saturday, October 17, 2015

برخی دیگر از کاربرد های دیزل ژنراتور

کاربرد دیزل ژنراتور :
امــروزه زمینه های کمتری را می توان پیدا کرد كه بسیار به انرژی الكتریكی وابسته نباشد مانند زندگی وصنعت و تجارت. از آنجا كه همیشه احتمال بوجود آمدن نقص در سیستمهای تأمین برق و قطع برق است، قطعاً می بایست پی آمدهای قطعی برق و بكارگیری تمهیداتی به منظور تأمین برق اضطراری مطالعه شود .
مولدهای برق اضطراری دیزل ژنراتور ها هستند. دیزل ژنراتور ها در دامنه وسیعی از مصارف كوچك مانند مصارف خانگی کاربرد دارند ، و همچنین صنفی  و مصارف عمومی و صنعتی بزرگ را نیز در بر دارد .
دیزل ژنراتور تلفیقی از موتور دیزل با ژنراتور الکتریکی است که کاربرد آن تولید انرژی الکتریکی است. دیزل ژنراتور دستگاهی است که درصورت از کار افتادن شبکه و یا قدرت قابل عرضه در مکان های بدون اتصال به برق اضطراری، مورد استفاده قرار می گیرد. دیزل ژنراتور های کوچک قابل حمل، ممکن است به عنوان منبع قدرت برای استفاده در ساخت و ساز ها ، به عنوان برق کمکی و یا برق وسایل نقلیه و یا خانه های سیار بکار برده شود .
چند نکته در مورد دیزل ژنراتور
  1-مصرف موتور ژنراتور کاملا نصف موتور بنزینی است که کاملا مقرون به صرفه است .
۲ -موتور ژنراتور اگر توربو داشته باشد باید روغن موتور را همیشه نگاه کرد و فیلتر روغن را حتما با روغن عوض شود .
۳ -آمپر آب موتور توربو دیزل همیشه بالاتر از آمپر های موتور دیزل بدون سوپر است پس خاطرتان باشد که موتور توربو جوش نیاورد(البته برای موتور های کمتر از ۴۰۰۰ سی سی همچین چیزی نیست)
۴ -موتور ژنراتور به دلیل قدرت و گشتاور بالا همیشه صفحه کلاچ کمتری مصرف میکند .
۵ -موتور ژنراتور به دلیل داشتن پمپ انژکتور مکانیکی حتما باید به دیاگ مکانیکی برود تا موتور دود نکند .
۶ دارا بودن گوگرد بیش از حد استاندارد جهانی در گازوییل های مصرفی در ایران همه باعث میشود که موتور های دیزل دود کند پس فکر نکنید که موتور خراب است .
7- موتور دیزل ضد آب است یعنی اگر شما با ماشین دیزل وارد رودخانه شوید ماشین خاموش نمیشود اما در بنزینی آب داخل کاربراتور و دلکو مگنت و... وارد مشود و خاموش میشود.

No comments:

Post a Comment

جواهر