Saturday, October 17, 2015

بررسی کلید محافظ جان

کلید محافظ جان توسط جریانهائی که از فاز و نول میگذرد، جریان گذری یا نشتی به زمین را تعیین می نماید. این کلید محافظ جان به قدری حساس می باشد که قادر می باشد جریانهای نشتی کوچک را که باعث کارکردفیوز مینیاتوری نمی شوند،ولی قادر است برای شروع یک حادثه کافی باشند، پیدا کند. این مدل جریان باعث قطع این کلید محافظ جان می شود پس در نتیجه ، باعث جداشدن منبع تغذیه می شود.
کلید محافظ جان ، فرد را که در برابر بین دو فاز و نول شوک زده می شود، محافظت نمی کند. فقط او را در برابر اتصال بین فاز و زمین حفاظت می کند.
اگر به فردی از بخشی که نسبت به زمین برقدار می باشد شوک الکتریکی وارد شود ، به علت جریانی که از بدن شخص میگذرد و به زمین میرسد ، کلید محافظ جان در چند صدم ثانیه منبع تغذیه را قطع خواهد کرد.و نیز کلید محافظ جان میزان جریان را کم نمی کند ، بلکه فقط زمان شوک را محدود می کند.
سمهای فاز و نول از ترانسفورماتور جریان می گذرد و سیم پیچ دوم آن به یک آشکارگر الکترونیکی حساس وصل می شود که قادر است موجب قطع شدن یک کلید قطع کننده شود و خط 220 ولت و 50 هرتز یا 110 ولت و 60 هرتز سری باشد.
در شرایط معمول، در کلید محافظ جان در یک مصرف کننده تکفاز  جریانهایی که از سیم فاز و سیم نول می گذرد با هم مساوی هستند و جریان کل عبور شده از ترانسفورماتور جریان برابری است و در نتیجه ، هیچگونه شار مغناطیسی در هسته به وجود نمی آید و ولتاژ القائی Ef هم صفر است و کلید قطع نمی شود. اکنون اگر جریان خطا به صورت مستقیم از سیم فاز به زمین نشت کند، جریان خطا ایجاد می شود، به طور مثال اگر فردی به یک ترمینال برقدار دست بزند،  یا اگر دستش را داخل سرپیچ لامپی فرو ببرد و نیز حتی اگر موتوری درون آب افتد و یا عایق بین موتور و بدنه زمین شده ی آن شکسته شود . در همه این موارد ، در کلید محافظ جان جریان کل عبوری از درون ترانسفورماتور جریان صفر نباشد و مصادف با If است. شار مغناطیسی پس در نتیجه، ولتاژ القائی Ef ایجاد می شود و موجب قطع شدن کلید محافظ جان می گردد.جنس هسته ترانسفورماتور در چگالی های شار پائین باید به شدت نفوذپذیر و حساس باشد.
کلید محافظ جان برای مصرف کنندگان 3 فاز نیز قابل استفاده می باشد و هر 4 هادی برقدار از درون هسته ترانسفورماتور جریان می گذرد . در هسته ترانسفورماتور هیچ جریانی القاء نمی شود و ولتاژی بر روی ثانویه ایجاد نمی شود و کلید محافظ جان قطع نمی شود.
شما مشتریان گرامی می توانید به سایت ایندوکوپ مراجعه و اطلاعاتی راجع به فیوز مینیاتوری و سایر محصولات به دست آورید .

No comments:

Post a Comment

جواهر