Tuesday, October 27, 2015

زمانی که شما قصد انتخاب یک جواهر را دارید و برای خرید جواهرات مورد علاقه خود چه از طریق اینترنت و چه از طریق جواهر
فروشی ها اقدام می کنید ، حتما به این نکته دقت کرده اید که چند مدل جواهر با ظاهری مشابه اما قیمت های بسیار متفاوتی دارند. احتمالا شما نیز همواره به این موضوع فکر کرده اید که دلیل این همه اختلاف قیمت چه چیزی می تواند باشد و ایا این اختلاف یک مسئله طبیعی و منظقی است یا خیر.
بگذارید با یک مثال از محصولاتی به غیر جواهر به بررسی این موضوع بپردازیم : فرض کنید شما به دنبال خرید یک دست لباس ورزشی هستید و در حین گشتن به دنبال لباس مورد علاقه تان وارد فروشگاهی می شوید و یک نمونه لباس را میبینید که با قیمت  20.000 تومان و لباس دیگری با همان شکل ظاهری با قیمت 100.000 تومان ! شما وقتی علت این امر را از فروشنده جویا می شوید با این پاسخ روبرو می شوید که این لباس گرانتر دارای مارک ادیداس است ولی ان لباس ارزانتر فقط شبیه نمونه اصلی ان استو برای همین است که قیمت پایین تر و به تناسب کیفیت پایین تری هم دارد .
برای خرید جواهرات هم موضوع به همین شکل است و در مورد همه نوع جواهر یا سنگ های قیمتی هم به همین شکل است به عنوان مثال برای خرید جواهرات وارد یک مغازه می شوید و چندین انگشتر با یک سنگ قیمتی را می بینید که کیفیت و قیمت های متفاوتی دارند به عنوان مثال اگر بخواهید در مورد نگین یک انگشتر بیشتر بدانید ، در همین مورد چندین نکته مهم وجود دارد که در قیمت و کیفیت ان انگشتر تاثیر گذار است مثلا نوع نگین ان چگونه است ؟ ایا نگین یمنی است یا چینی یا خراسانی . یا .... . یا حتی نوع تراشی که این نگین خورده است از نوع تراش ساده است یا تراش الماسی و .. و هزارن دلیل دیگر.
با توجه به اینکه خرید یک کالای مرغوب تر و با کیفیت تر همواره باعث غرور ما می شود اما به هر حال در انتها این خود شما هستید که انتخاب می کنید در خرید جواهرات و انتخاب جواهر مورد دلخواه خود چه کیفیتی را بپسندید .

No comments:

Post a Comment

جواهر