Saturday, October 17, 2015

اهمیت کلید محافظ جان در کنترل حریق

به این دلیل که یک جریان 0.5 امپری امکان این را دارد که باعث شود یک اتش سوزی اتفاق بیوفتد ، کلید محافظ جان می تواند جریان های نشتی را تشخیص دهد و جریان ورودی را قطع کند و مانع از اتفاق افتادن یک اتش سوزی شود.
همچنین با توجه به اینکه در صورت اتفاق افتادن یک جریان نشتی در بدنه یک وسیله برقی و یا سیستم و روش برق کشی و سیم کشی یک ساختمان ، با گذشت زمان این جریان نشیتی بیشتر خواهد شد و احتمال اینکه سیستم سیم کشی و برق ساختمان بسوزد و یا احتمال سوختن ان وسیله برقی وجود دارد لذا با استفاده از کلید محافظ جان می شود از سوختن سیستم سیم کشی ساختمان و یا سوختن وسیله برقی جلوگیری کرد. پس با این شرایط می توان کلید محافظ جان را عاملی برای صرفه جویی در مصرف برق و جلوگیری از به هدر رفتن انرژی و برق دانست.
با توجه به کاهش در از بین رفتن انرژی الکتریکی و برق مصرفی در صورت استفاده از کلید محافظ جان ، استفاده از این کلید  صرفه جویی اقتصادی و حفظ ثروت های ملی را نیز در پی دارد.
کلید محافظ جان در دو نوع و سه تیپ عرضه شده است که یک مدل ان به صورت دو پل است که برای مدار های تک فاز قابل استفاده است و دیگری مدل چهار پل می باشد که برای مدار های 3 فاز مورد استفاده قرار میگیرد.
کلید محافظ جان تیپ AC که قابلیت این را دارد تا جریان نشتی به شکل موج های متناوب AC  را تشخیص دهد که هم به صورت دو پل و هم به صورت چهار پل مورد عرضه قرار گرفته است و دارای ولتاژ 200 الی 400 ولت است.
نوع دیگر کلید محافظ جان ، کلید محافظ نشتی تیپ A است که میتواند جریانات نشتی با شکل موج های متناوب AC و مستقیم پالسی DC را تشخیص دهد، این مدل هم در دو مدل دو پل و چهار پل عرضه شده است و دارای ولتاژ کاری بین 200 الی 400 ولت می باشد.

No comments:

Post a Comment

جواهر