Tuesday, October 27, 2015

وریستور در پکیج دیواری نوعی مقاومت وابسته به ولتاژ می باشد که برای محافظت از قطعه ها و مدار های الکتریکی در برابر ولتاژ مصرف شده استفاده می شود . این قطعه در مدار ها با مصرف کننده به شکل موازی قرار می گیرد.
اگر در پکیج دیواری ها ولتاژ ورودی و ولتاژ وریستور برابر باهم باشند در این صورت مقاومت وریستور بی نهایت خواهد بود ،
پس اگر ولتاژ ورودی از محدوده ی ولتاژ وریستور بالاتر باشد در این حالت عملکرد مدار بی تاثیر خواهد شد و مقاومت وریستور از بی نهایت به صفر خواهد رسید و مدار به شکلی موازی بسته خواهد شد و در این صورت اتصال کوتاه رخ خواهد داد .
برای تست کردن و ازمایش وریستور اگر یک اهم متر را بر روی پایه های وریستور با دو سر وریستور جدای از مدار قرار دهیم باید به بی نهایت اهم را نشان دهد در غیر این صورت دارای نقص و عیب خواهد بود .
در پکیج دیواری یک مقاومت حساس به درجه حرارت از جنس نیمه هادی می باشد .
در ترمیستور های NTC ترمیستور ها یا از نوع ترمیستور با ضریب حرارتی مثبت هستند و یا ترمیستور با ضریب حرارتی منفی  که در ترمیستور با ضریب مثبت ، مقدار مقاومت با زیاد شدن دما افزایش پیدا می کند و در ترمیستور با ضریب حرارتی منفی ، مقدار مقاومت در صورت کاهش پیدا کردن دما کاهش پیدا می کند .
نحوه ازمایش کردن و تست این نوع از ترمیستو ها به این شکل است کهباید ابتدا ترمیستور ها را از مدار جدا کنید و سپس با یک اهم متر ان ها را تست کنید ، در این حالت اهم متر باید ۲ الی ۱۰ اهم را نمایش بدهد .
اگر شما در یک واحد مسکونی و یا اداری هستید می توانید به استفاده از جای چندین پنل دیواری مانند پکیج دیواری از داکت اسپیلت یا از نوعی هواساز مرکزی استفاده کنید و ان را به عنوان مثال در پشت سقف کادب قرار دهید تا با این روش تمامی اتاق ها و فضاهای انجا که احتیاج به تهویه دارند، تهویه شوند.

امیدوارم این مطلب مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد . همچنین شما را به بازدید از صفحه داکت اسپیلت وبسایت تهویه پارس دعوت مینماییم .
- See more at: http://tahviepars.com/%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%d8%af%db%8c%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%b1/#sthash.9V5kYvGX.dpuf

No comments:

Post a Comment

جواهر