Saturday, October 17, 2015

سیستم حفاظتی کلید محافظ جان

کلید محافظ جان نوعی کلید است که در زمان به وقوع پیوستن جریانات نشتی در سیستم های الکتریکی در مصارف خانگی و یا صنعتی باعث قطع شدن جریانات الکتریسیته می شود و باعث جلوگیری از بروز خطران و حوادث احتمالی می شود.
اگر سیستم های حفاظتی به شکلی صحیح انتخاب و چیده شوند و میتوان با استفاده از کلید محافظ جان از حوادث و اسیب هایی همچون اتش سوزی و برق گرفتگی ها جلوگیری کرد.
احتمال دارد که شخصی به صورت تصادفی دستش با مدار الکتریسیته برخورد کند و یا احتمال دارد جریان نشتی از طریق شخصی که با زمین تماس دارد به وجود اید ، در این صورت کلید محافظ جان به شکلی عمل می کند که قبل از اینکه بخواهد اسیبی به فرد وارد شود مدار الکتریسیته را قطع می کند
نحوه عملکرد کلید محافظ جان به صورت حساب کردن اختلافات جریان رفت و برگشت در مدار است و اگر این اختلافات بیش از حد استاندارد باشد ، نشان می دهد که وقوع جریان نشتی در مدار اتفاق افتاده است ، که در این صورت به سرعت دستور قطع جریان به وسیله کلید محافظ جان ارسال می شود
با یک بررسی کوچک می توان به این نتیجه رسید که بزرگترین دلیل اصلی در به وجود امدن صدمات شدید و خسارت های مالی و حوادث شدید و تلفات جانی به خصوص در مراکز تجاری و اداری و مناطق مسکونی و حتی مجتمع های عظیم صنعتی بی توجهی به مسائل ایمنی در زمان استفاده از برق است.پس برای ایمنی بیشتر و همچنین محافظت از جان انسان ها در برابر خطرات برق گرفتگی و همچنین جلوگیری از اتش سوزی در تمام مناطق مسکونی و تجاری و صنعتی ، از کلید محافظ جان استفاده می شود.
و همچنین از دیگر ویژگی های کلید محافظ جان می توان از محافظت از افراد در برابر تماس مستقیم و غیر مستقیم با برق و جلوگیری از نشتی های جریان الکتریسیته و محافظت از دستگاه ها و تجهیزات صنعتی نام برد.
 کلید محافظ جان بر اساس نوع حساسیت به دو دسته خانگی و صنعتی دسته بندی می شود.

امیدوارم این مطلب مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد . جهت اطلاع کلیه کاربران وبسایت ایندوکوپ ؛ شما میتوانید مطالبی مرتبط پیرامون فیوز مینیاتوری را از وبسایت ایندوکوپ مطالعه فرمایید .

No comments:

Post a Comment

جواهر