Saturday, October 17, 2015

تحلیل کار کرد دیزل ژنراتور

تبدیل سوخت دیزلی به الکتریسیته توسط دستگاه دیزل ژنراتور انجام میپذیرد. دیزل ژنراتور از دو بخش به نام های موتور دیزلی و ژنراتور تشکیل می شود.
برای ایجاد حرکت موتور دیزلی برای ژنراتور سوخت دیزل را می سوزاند و سپس ژنراتور بوسیله نیروی الکترومغناطیس حرکت را به الکتریسیته مبدل می کند. در دیزل ژنراتور همین دو عضوژنراتور الکترومغناطیس و موتور به وسیله یک میل لنگ به هم اتصال پیدا کرده اند، و بدین صورت ، انتقال حرکت تولید شده به آهنربای ژنراتور به وسیله موتور دیزلی انجام میپذیرد.
با یک سوختن کوچک در درون دیزل ژنراتور ، موتور دیزلی روشن خواهد شد. دریچه ای در موتور دیزلی قرار داده شده که مسئولیت کنترل سوخت و سرعت موتور دیزلی را برعهده دارد. که این عمل قدرت خروجی ژنراتور در دیزل ژنراتور را به حد استاندارد می رساند.
در همان زمان که میل لنگ به وسیله موتور دیزلی که به ژنراتور متصل است ، درون محفظه آلترناتور، محور اصلی ژنراتور نیز چرخانده می شود که این حرکت که با سرعت بالا انجام میپذیرد ، موجب چرخیدن آهن ربا درون سیم پیچ ژنراتور می شود.
و پس از آن الکتریسیته را به وسیله قانون القای الکتریکی، تولید می کند.کلید هدایت گر یا همان گاورنر نیز به موتور این امکان را می دهد که در صورت افزایش مصرف ، با افزایش سرعت الکتریسیته لازم را تامین کند، تا مقدار تولید برق را با افزایش یا کاهش ناگهانی در مصرف کنندگان دیزل ژنراتور ،کنترل نماید.
کاربرد دیزل ژنراتور در کارگاه ها، کارخانه ها، مکان های ساختمانی، نمایشگاه ها ، محیط های صنعتی، جاده ها و راه آهن، و  برای به کار گرفتن در حالت هایی که برق شهری وجود ندارد و یا برای کم کردن هزینه های مصرف انرژی استفاده می شوند.
امیدوارم که این مطلب مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد . لازم به ذکر است که شرکت دیزل بان ماد در زمینه فروش دیزل ژنراتور آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز میباشد .

No comments:

Post a Comment

جواهر