Saturday, October 17, 2015

استاندارد های جهانی کلید محافظ جان

برای نصب کلید محافظ جان توجه به برخی از قوانین و استاندارد های جهانی ضروری می باشد که به ان ها اشاره می کنیم :
1.باید با یک امپر متر مخصوص قبل از نصب کلید محافظ جان  مقدار نشتی جریان ها را در مداری که باید کلید محافظ جان را بر نصب کنیم اندازه میگیریم ، اگر مقدار جریان نشتی که امپر متر نشان می دهد از 2 درصد بیشتر باشد باید بعد از اینکه نشت را شناسایی کردیم و نشت ان را برطرف نمودیم، در ان صورت کلید محافظ جان را نصب می کنیم . البته امکان دارد نشتی به وجود امده در مدار بین فاز و زمین باشد ، یا بین نول و زمین باشد و حتی امکان دارد که بین فاز و نول های این مدار با فاز و نول های مداری که در نزدیکی ان است باشد که در صورت وجود هر کدام از این حالت ها کلید محافظ جان به شکل خودکار جریان مدار را قطع می کند.
2.در سیستم هایی که به به صورت تک فاز هستند ، دو سیم فاز و نول وجود دارد و در سیستم هایی که به صورت سه فاز هستند نیز چهار سیم وجود دارد که سه فاز است و یک نول که این ها باید به ورودی کلید و خروجی کلید محافظ جان وصل می شود .
3. در جه های محافظت کلید محافظ جان برای جلوگیری از اتصال و یا ورود هر نوع جسم خارجی برابر با 40 ای پی باید باشد .
4.ترمینال های ورودی و خروجی کلید محافظ جان  به امپر کلید ها برای کابلی که بیشترین قطر را دارد و یا سیم ها در نظر گرفته شده است و بابت این قضیه هیچ گونه مشکلی وجود نخواهد داشت .
کلیدهای 2پول در سیم های نول با علامت N مشخص می شود و سیم های فاز با حرف  مشخص می شوند و به ترمینال از قبل تعیین شده وصل می شوند.
این امکان نیز وجود داره که از کنتکت های کمکی به همراه کلید محافظ جان استفاده کرد.

No comments:

Post a Comment

جواهر