Saturday, October 17, 2015

پیشگیری از وقایع با کلید محافظ جان

کلید محافظ جان که به اختصار RCCB خوانده می شود ، در زمانی که جریان نشت اتفاق می افتد در سیستم های الکتریکی خانگی یا صنعتی باعث قطع جریان برق است و از ایجاد خطرات احتمالی جلوگیری می شود .
با چیدمان و انتخاب درست قسمتهای مختلف سیستم حفاظتی و استفاده کردن از کلید محافظ جان می توان از وقوع یافتن حوادث آتش سوزی و برق گرفتگی جلوگیری نمود .
روند کارکرد کلید محافظ جان ، محاسبه کردن اختلاف جریان رفت و برگشتی در مدار می باشد که اگر این اختلاف از حد مشخصی  بگذرد ، نشان می دهد جریان نشتی در مدار به وقوع پیوسته و فورا فرمان قطع به وسیله کلید محافظ جان صادر می گردد .
عدم رعایت مسائل ایمنی در استفاده از انرژی برق، از مهمترین عوامل در ایجاد صدمات و تلفات جانی، خسارات مالی به ویژه در منازل ، ادارات ، مجتمع های تجاری و صنعتی است . برای محافظت از جان اشخاص در مقابل خطرات برقی و جلوگیری از آتش سوزی، باید از کلید محافظ جان استفاده شود .
این کلید محافظ جان که به دو نوع صنعتی و خانگی تقسیم بندی می شود ، غیر از حفاظت اشخاص در مقابل تماس برق ، در محافظت از دستگاه ها و تجهیزات صنعتی نیز توسط جلوگیری از نشتی جریان ،تاثیرگذار است .
با دقت به این موضوع که یک جریان نیم آمپری می تواند موجب ایجاد آتش سوزی شود ، کلید محافظ جان با تشخیص دادن جریان نشتی و قطع جریان ورودی ، مانع از بروز آتش سوزی می شود . و نیز از آن رو که وجود داشتن جریان نشتی در بدنه وسائل برقی و یا سیم کشی بنا ، این جریان با گذشت زمان بیشتر می شود و امکان سوختن وسایل برقی و سیستم سیم کشی بنا را ایجاد می کند بنابراین استفاده از کلیدهای محافظ جان ، با توجه به کم شدن مقدار هدر رفتن برق مصرفی و انرژی الکتریکی ، صرفه جویی و محافظت از ثروت ملی را نیز شامل می شود.
امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید ، همچنین شما کاربر گرامی میتوانید پست مربوط به " فیوز مینیاتوری " را از وبسایت ایندوکوپ مطالعه فرمایید .

No comments:

Post a Comment

جواهر