Saturday, October 17, 2015

دنیای ژنراتور ها

مقدمه: ژنراتور عنصری مهم از شبکه قدرت بوده و نقش اساسی در ایجاد انرژی و موارد دیگر ایفاء میکند .
ژنراتور با توجه به آنکه یک وسیله گرداننده محسوب میشود ، از این بابت که رتور آنها چه نوع توربینی باشد به صورت زیر تقسیم می شوند :
۱ توربو ژنراتور :
 درون این وسیله گرداننده رتور توربین بخار است و قطب های هموار دارد ، این ماشین قدرت خلق دورهای خیلی سریع را در قدرت های بالا دارد .توربو ژنراتورها را 2 قطبی می سازند زیرا با افزایش سرعت گردش کار توربین های بخار فروش دیزل ژنراتوربا صرفه تر تمام می شود .
۲ هیدرو ژنراتور : در این مورد گرداننده رتور توربین آبی است و به علت اینکه توربین آبی دارای دور ضعیف است، هیدرو ژنراتور دارای قطب برجسته بوده و دارای سرعت پایین میباشد .
۳ دیزل ژنراتور : در قدرت های پایین و ضروری وسیله گرداننده رتور دیزل است که قطب های رتور آن برجسته میباشد.ساختار و پایه کار ژنراتور سنکرون:در یک ژنراتور سنکرون یک جریان DC به سیم پیچ رتور اعمال می گردد تا یک میدان مغناطیسی رتور ایجاد شود. سپس رتور مربوط به ژنراتور به وسیله محرک اصلی چرخانده میشود ، تا یک میدان مغناطیسی دوار در ماشین ایجاد شود.این میدان مغناطیسی ، یک ولتاژ سه فاز را در سیم پیچ های استاتور ژنراتور القاء می نماید .
کنترل پنل دیزل ژنراتور :
قطعات  پیچیده از ماشین آلات به یک واسط کاربری جهت کنترل صحیح نیازمند است . کنترل پنل (Control panel) پل ارتباطی کاربر با دستگاه می باشد که از طریق آن می توان دستگاه مورد نظر خود را روشن یا خاموش نموده و یا عملیات های دیگر آن را مورد نظارت و بررسی قرار دهد . از موارد مهم در کنترل پنل دیزل ژنراتور ها غیر از روشن و خاموش شدن دستگاه عبارت است از میزان ولتاژ خروجی – میزان آمپر .
کنترل پنل دیزل ژنراتور  چگونه کار می کند ؟
کنترل پنل دیزل ژنراتور  از Tools متعددی برای هدایت و مدیریت اقسام دیزل ژنراتور استفاده نموده . از این ابزار برای میزان فشار روغن موتور ژنراتور ، دمای مایع فریز نیز استفاده می شود. تشخیص قطع برق هنگامی که شبکه شما با قطعی روبرو است  (ATS) صورت می گیرد . توسط signal کنترل پنل موتور ژنراتور شروع به فعالیت می کند. بسته به نوع دیزل ژنراتور ، امکان دارد کنترل پنل گرمکن ( موتور دیزل) برای مدتی تنظیم شود و پس از آن ژنراتور با استفاده از استارتر خودکار ، شروع به کار می نماید .
موارد مهم و تاثیرگذار در فروش دیزل ژنراتور
۱ -  برند موتور ، ژنراتور ، تابلو فرمان :
باید در نظر داشت اورجینال بودن برندها در داخل و خارج از کشور نقش مهمی در تفاوت قیمت ها دارد .
۳ -   نوع تابلو فرمان (آنالوگ یا دیجیتال) و برند و کیفیت قطعات تابلو فرمان
۴ -    نوع گارانتی ، خدمات پس از فروش و ضمانت تامین قطعات یدکی اصلی
۵ -    وجود و یا عدم وجود تجهیزات استاندارد بر روی دستگاه دیزل ژنراتور
۶ -     تابلوی اضطراری (ATS )
در آخر اعلام میگردد که شرکت دیزل بان در حوزه فروش دیزل ژنراتور آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز میباشد .

No comments:

Post a Comment

جواهر