Saturday, October 17, 2015

مکانیزم کارکرد فیوز مینیاتوری

سلام به همه اعضای وبسایت ایندوکوب ؛ شركت فارسیان ، با مأموريت تامین و  خدمات پس از فروش تجهیزات برق صنعتی ایندوکوپ قصد دارد تا شما را با مکانیزم کار کرد یکی از مهمترین اختراعات حوزه الکترونیک یعنی فیوز مینیاتوری آشنا کند تا شاید کمکی در افزایش بار اطلاعاتی کاربران عزیز وبسایت ایندوکوپ داشته باشد .
فیوز مینیاتوری یا کلید مینیاتوری که به اختصارMCB نامیده شده، در مقابل اتصال کوتاه و اضافه بار از تجهیزات الکتریکی صنعتی و خانگی حفاظت میکند .

مکانیزم کارکرد فیوز مینیاتوری :

بایدگفت فیوز یک وسیله حفاظتی می باشد که در مدارها و تجهیزات الکتریکی به کار می رود تا در زمان هایی که بیش از حد انتظار جریانی از وسیله ای رد می شود مدار قطع شده، تا دیگر وسایل صدمه ای نبینند .
فیوز مینیاتوری برای کارکرد خود از دو راه استفاده می کند : کارکرد مغناطیسی برای حفاظت از اتصال کوتاه و کارکرد بیمتالی برای حفاظت از اضافه بار .
به صورت دیگر ، در فیوز یا کلید مینیاتور تشخیص دادن جریان اضافه به عهده فلز  بیمتال است که بیش از جریان نامی از طریق عبور جریان مدت دار گرم می شود و باعث عمل کنتاکت فیوز مینیاتوری بر اثر خم شدن می شود و مدار را قطع خواهد کرد .
همچنین جریان اتصال کوتاه بوسیله سیم پیچ که دارای تعداد قطر زیاد و دور کم است به طورمغناطیسی تشخیص داده میشود و فیوز مینیاتوری کار می کند .
فیوز مینیاتوری از نظر کاربردی به تیپهای روشنایی ، موتوری ، ترانسفورماتوری ، Kقدرت ، بسیار حساس طبقه بندی می شود :
فیوز مینیاتوری نوع روشنایی
فیوز مینیاتوری نوع موتوری
فیوز مینیاتوری نوع ترانسفورماتوری
فیوز مینیاتوری نوع قدرت
فیوز مینیاتوری نوع بسیار حساس
امیدوارم این مطلب مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد . لازم به ذکر است که این مژده را به شما عزیزان بدهیم که از این پس میتوانید مطالبی پیرامون حوزه الکترونیک را در وبسایت ایندوکوپ مطالعه نمایید .
همچنین در در ادامه همین پست شما را دعوت میکنیم تا از پست مربوط به " کلید محافظ جان " این وبسایت بازدید به عمل آورید .
موفق و سربلند باشید .

No comments:

Post a Comment

جواهر