Saturday, October 17, 2015

سیم پیچ های ژنراتور

امروز هم با یک مطلب در مورد ژنراتور و دیزل ژنراتور ها در خدمت شما دیزل بانی ها هستیم .
دو عبارت در
  مورد  ماشین در توصیف سیم پیچ ها در ژنراتور ها بیشتر استفاد ه می شود :

 1) سیم پیچ های آرمیچر.

2) سیم پیچ های میدان
سیم پیچ های آرمیچر به سیم پیچ هایی مربوط می شود که ولتاژ اصلی در آن وارد می شود . سیم پیچ های میدان ، در ماشین های سنکرون ، در رتور می باشد. در کل سیم پیچ های میدان به سیم پیچ هایی می گویند که در  ژنراتور میدان مغناطیسی اصلی را در ماشین تولید می نماید .
رتور ژنراتور سنکرون در واقع آهنربای الکتریکی بزرگ می باشد. در رتور قطب های مغناطیسی از نوع برجسته یا غیر برجسته می باشد . برجسته به معنی قلمبیده می باشدکه یک قطب مغناطیسی خارج شده از سطح رتور است. و قطب برجسته یک قطب مغناطیسی هم سطح با سطح رتور می باشد . رتور صاف یا غیر برجسته اغلب در موارد ۲ یا ۴ قطبی بکار می رود. در حالی که رتورهای برجسته برای ۴ قطب و یا بیشتر استفاده می شود. زیرا برای کاهش تلفات، چون در رتور میدان مغناطیسی متغیر می باشد ، آن را از لایه های نازک می سازند. در رتور ژنراتور ، به مدار میدان باید جریان ثابت داده شود ، زیراکه وقتی رتور می چرخد ، به نظم خاصی برای رساندن توان DC به سیم پیچ های میدانش نیاز دارد. برای انجام آن 2 روش وجود دارد :
۱) با رینگ های لغزان و جاروبک ، توان DC از یک منبع بیرونی به رتور تهیه شود.
۲) تهیه کردن توان DC از یک منبع توان DC که بطور مستقیم روی شفت ژنراتور های سنکرون نصب می شود. اساس کار ژنراتور و ساختمان سنکروندر یک ژنراتور سنکرون یک جریان dc به سیم پیچ رتور داده می شود تا یک میدان مغناطیسی رتور اعمال می شود تا یک میدان مغناطیسی رتور تولید گردد. پس از آن روتور مربوط به ژنراتور به وسیله یک محرک اصلی چرخانده می شود، تا یک میدان مغناطیسی دورانی در ماشین ایجاد شود . این میدان مغناطیسی در سیم پیچ های استاتور ژنراتور ،یک ولتاژ سه فاز را القاء می کند.

لازم به ذکر است که شرکت دیزل بان در زمینه فروش دیزل ژنراتور آماده ارائه خدمات میباشد .

دیزل ژنراتور
http://dieselban.com

No comments:

Post a Comment

جواهر