Saturday, October 17, 2015

نکات ایمنی ژنراتور دیزلی

اقدامات لازمی باید هنگام استفاده از دیزل ژنراتور ها در نظر گیریم مانند استفاده از کابل هایی که دارای کارایی بالایی هستند. از سوار کردن بار اضافی به ژنراتور دیزلی خودداری شود. خاموش شدن خودکار دیزل ژنراتور در زمانهایی که ژنراتور باید بصورت مداوم نصب شود نباید فراموش شود که در زیاد شدن فشار و جلوگیری از صدمه به ژنراتور آن را به صورت اتوماتیک خاموش کند . نگهداری دمای موتور مهم و واجب می باشد. بالا بودن درجه حرارت موجب خراب شدن یا خاموش شدن ژنراتور در زمان افزایش بیشتر حرارت می شود. فشار نامناسب روغن در موتور ژنراتور موجب عملکرد نامناسب دیزل ژنراتور می شود. برای جلوگیری از خاموش شدن های ناگهانی ، می توان از کیت های خاموش کننده استفاده کرد. ژنراتور را کیت های خاموش کننده درمقابل خرابی ها حفاظت می کند و کنترل مکانیزم آن را برعهده دارد. نگهداری منظم از موتورهای دیزل ژنراتور مهم است خصوصا زمانبندی تعویض روغن آن از حایز اهمیت است .
زمان سنج می تواند برای افزایش طول عمر ژنراتور استفاده شود. مدت زمان مصرفی را زمان سنج مشخص می کند . کمک گرفتن از یک متخصص حرفه ای در زمان سرویس ژنراتور برای ایمنی خود نیز واجب است. در زمانیکه دمای ژنراتور بالا می رود اقداماتی هم برای جلوگیری از آتش سوزی باید انجام دهید. برای جلوگیری از آتش سوزی روغن موتور نباید بر روی زمین ریخته شود. برای کاهش آلودگی صوتی و هوا، نصب ژنراتور ها باید دور از ساختمان های مسکونی باشد .
امروزه  نیاز داشتن برای ذخیره کردن برق در صنعت، خانه و محل کار ، که به شبکه برقی متصل است بسیار لازم است. تمام دیزل ژنراتور ها  برقی را که تولید می کنند رتبه بندی می شوند. یک منزل یا مزرعه بطور ممکن 22 الی 25 کیلووات برق لازم دارد. در این مورد موتور دیزل ژنراتور 30 کیلو واتی مناسب است. موتور دیزل ژنراتور 30 کیلوواتی گاهاً با اطمینان در 25 کیلو وات و با 1800 rpm مدت زمان طولانی کار می کند. موتور های دیزل ژنراتور اغلب تامین منبع تغذیه بدون قطعی را در همه مواقع تضمین می کنند، به خصوص در مواقعی که مانند قطعی برق ناگهانی به شدت مورد نیاز است.
امیدوارم این مطلب مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد .
لازم به ذکر است که شرکت دیزل بان ماد همیشه قبل از فروش دیزل ژنراتور ها نکات ایمنی لازم را به مشتری گوش زد خواهد کرد .

No comments:

Post a Comment

جواهر