Monday, November 2, 2015

پس از خرید جواهرات مورد علاقه تان باید از ان جواهر ناب به صورت خوبی نگهداری کنید ، هر نوع جواهر راه های نگهداری و محافظت مخصوص خود را دارد به عنوان مثال در این بخش ما نخوه درست تمیز کزدن نقره را اموزش می دهیم.
برای تمیز کردن نقره جات از روش های مختلفی استفاده می شود که انجام بعضی از ان ها ساده است ولی در عین حال بر روی ان جواهر تاثیر منفی خواهد گذاست . که مطمئنا کسانی که به دنبال خرید جواهرات هستند ، علاقه ایی به بی کیفیت شدن و یا خراب شدن ان ها ندارند. اما انجام بعضی از کار ها احتیاج به نوعی دستگاه و تجهیزات خاصی هستند.
اما یکی از روش های ساده و کاربردی برای تمیز کردن نقره به عنوان یک جواهر خاص استفاده از پارچه نخی است :
این کار بسیار ساده و راحت است و احتیاجی به هیچ گونه دستگاه خاصی نیز به جز یک دستمال نخی ندارد ، شما باید ابتدا یک پارچه نخی تمیز را انتخاب کنید و سپس انرا بر روی جواهر نقره خود بکشید . بعد از چندین با مالیدن پارچه مطمئنا متوجه تغییر رنگ و تمیز شدن و براق تر شدن نقه جات خود می شوید . این ساده ترین روش ممکن است اما در عین حال در حین اجریا ان باید حوصله و نظم خوبی داشته باشید.
یک روش دیگر استفاده از مایع ظرفشویی است . به این شکل که شما ابتدا یک اسکاج ظرفشویی نرم و بدون سیم را بر داشته و چند قطره مایع ظرف شویی بر روی ان بریزید . سپس جواهر مورد نظر خود را کمی خیس کنید و با اسکاج اعشته به مایع ظرفشویی به ارامی روی ان بکشید و بعد از چند دقیق ان جواهر خود را توسط اب معمولی بشویید .
کسانی که به  داشتن و خرید جواهرات علاقه مند هستند باید در حین تمیز کردن ان به این نکته دقت کنند که به هیچ عنوان از مایعاتی مانند سرکه و یا ورنیکا استفاده نکنند زیرا این مایعات تاثیر بسیار منفی بر روی همه نوع جواهر دارند .

No comments:

Post a Comment

جواهر