Monday, November 2, 2015

خانم ها برای داشتن آرامش، اعتماد به نفس و پس انداز به خرید طلا و جواهر می پردازند. ابتدا فرق طلا و جواهر را بیان می کنیم. به هر طلای 18 عیاری که دارای سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی باشد و وزن سنگ آن بیشتر از وزن طلا باشد، جواهر گفته می شود. حال با این اوصاف می پردازیم به اینکه در هنگام خرید طلا وجواهر مورد نظر خود چه نکاتی را باید در نظر بگیرید.
رنگ پوست اولین گزینه ایست که باید به آن دقت شود؛ پوست برنز یا سبز تیره بهتر است از ترکیب طلای سفید و زرد استفاده کند؛ اگر رنگ پوستتان گندمگون باشد (رنگی مابین سفید و برنزه)، از جواهر با سنگ قرمز رنگ و طلای زرد استفاده کنید؛ اشخاص با پوست سفید یخی از طلای زرد استفاده کنند.
دومین گزینه رنگ سنگ جواهری است که قصد خرید آن را دارید؛ بعنوان نمونه رنگ آبی اولین و مهمترین رنگ آرامش دهنده است. رنگی که آرامش فکری و جسمی ، اطمینان خاطر درونی و اعتماد به نفس را گسترش می دهد.
سومین گزینه نوع سنگ روی جواهر شماست، که چه خاصیتی دارد و آیا مطابق با ماه تولد شما هست یا خیر؛ بعنوان نمونه یاقوت که سنگی با کیفیت بالاست و در جواهر سازی از آن استفاده می شود، و به رنگ های مختلف قرمز از صورتی تا جگری موجود می باشد و مختص ماه فروردین می باشد.
چهارمین گزینه این است که آیا سنگ روی جواهری که قصد خرید آن را دارید اصل هست یا خیر؟ اگر سنگ جواهر شما اصل نیست این نکته را در نظر بگیرید که در هنگام خرید جواهرات ، وزن سنگ نیز محاسبه می شود ولی در هنگام فروش وزن سنگ کم و سپس قیمت محاسبه می شود؛ پس اگر  هدف شما از خرید جواهرات پس انداز باشد، به فکر خرید طلا باشید نه جواهر.
پنجمین مساله ای که هنگام خرید جواهرات با سنگ های اصل بخصوص برلیان باید مدنظر داشته باشید این است که شناسنامه آن سنگ را از فروشنده به همراه فاکتور بخواهید و یا فروشنده را متقاعد کنید که خصوصیات سنگ را به طور کامل در فاکتور بنویسد.

خرید جواهرات



جواهر

No comments:

Post a Comment

جواهر