Monday, November 2, 2015

نکاتی در مورد تمیز نمودن دیزل ژنراتور وجود دارد که باید همواره مورد توجه قرار گیرد :
قبل از شروع به تمیز نمودن ژنراتور ، باید قطعاتی که قابل جدا شدن هستند را از ژنراتور جدا کرد تا قسمت هایی که باید تمیز شوند در دسترس قرار بگیرند(در پوش های دو طرف ، یاتاق ها ، صفحات یاتاقان ها ، روتور دیزل ژنراتور و غیره ) اجزایی که دارای فولاد می باشند (غیر مغناطیس و مقاوم در برابر خوردگی )در مقابل مواد هالوژن دار دارای حساسیت بوده و در حین کار ممکن است شکسته شده و باعث خسارات هنگفتی بشوند . در نتیجه باید در شستشوی دیزل ژنراتور از مواد هالوژن دار استفاده نگردد .
بسیاری از موارد فوق در دفترچه هایی که در زمان فروش دیزل ژنراتور به مصرف کننده ها داده شده است را توضیح میدهند
قبل از تمیز نمودن دیزل ژنراتور باید ذغال ها را خارج نمود و همچنین ذغال ها نباید با مواد شوینده یا بخار ان ها الوده شوند . قبل از انکه سیم پیچ های استاتور تمیز شوند باید مقاومت عایقی شینه های ژنراتور اندازه گیری شود .
برای تمیز نمودن دیزل ژنراتور در مرحله اول باید به طریق مکانیکی مواد الوده کننده را از روی کویل های استاتور و سطح هسته جدا نمود. برای این کار می توان از ابزارهایی نظیر جارو برقی و یا برس های پلاستیکی و یا مشابه ان ها استفاده کرد . در حالتی که از جارو برقی برای تمیز کردن ژنراتور استفاده شود باید دقت کرد که جاروبرقی دارای قدرت کشندگی متوسط و لوله سر ان پلاستیکی و یا از جنس کائوچو باشد.
سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور نیز یکی از مهم ترین کارهایی که باید به ان توجه کرد تا بتوان از دیزل ژنراتور حداکثر استفاده را نمود لذا باید چند نکته توجه کرد : محل های مخصوص ژنراتور را باید طبق برنامه زمان بندی شده و بر طبق دستور العمل کارخانه سازنده ان گریس کاری کرد و همچنین باید به صورت منظم و دقیق به بازدید از تنظیم کشش تسمه های دیزل ژنراتور پرداخت.

No comments:

Post a Comment

جواهر