Monday, November 2, 2015

جواهری منفرد دارای انواع و اقسام انگشتر یاقوت اصل میباشد و آماده ارائه خدمات در این زمینه به هموطنان عزیز است .
انگشتر یاقوت قرمز RUBY میباشد. رنگ‌ قرمز انگشتر یاقوت‌ سمبل‌ عشق، میهن ‌پرستی‌ و خشم‌، و رنگ‌ مورد علاقه‌ کودکانِ شیطون و پر جنبو جوش است. انگشتر یاقوت در اروپا در اواخر قرون‌ وسطی ، مورد توجه بسیاری از‌ کشیشان‌ بود ؛ آن‌ را روی‌ پر می ‌گذاشتند و معتقد بودند که بهشت‌ آمده‌ است. انگشتر یاقوت بین‌ انگشتر های‌ رنگی بیشترین‌ خواهان‌ را دارد و بسیار پر طرفدار‌ است. پس‌ از انگشتر الماس ، انگشتر یاقوت‌ قرمز سخت‌ ترین‌ کانی‌ به حساب می آید و در سایزهای‌ بالاتر از پنج‌ قیراط ، از الماس‌ با گران‌ تر است. انگشتر یاقوت در میان‌ انگشتر ها‌ به‌ سلطان‌ مشهور است .
انگشتر یاقوت قرمز دارای خواص‌ درمانی‌ برای‌ جسم‌ و روح‌ است. از این‌ سنگ‌ برای‌ بیماری ‌های‌ قلبی ، تنظیم‌ جریان‌ خون‌ و تقویت‌غده‌ فوق ‌کلیه‌ استفاده‌ میشود.یاقوت سرخ فشارخون‌ را افزایش‌ داده و حالت‌ ضعف‌ و ناتوانی‌ را در جسم از بین‌ می ‌برد. بینایی‌ را تقویت‌ می ‌کند و جریان‌ خون‌ را در ناحیه‌ چشم‌ها به‌ گردش‌ می‌ اندازد.این‌ گوهر توانایی، نیرو، زندگی ، شهامت ، شجاعت‌ و تفکرات‌ مثبت‌ را تقویت‌ می ‌کند.
بر اساس باور و خیالات پیشینیان همه گوهر ها در آتش می‌گدازد بجز انگشتر یاقوت سرخ.
محمد بن محمود همدانی در کتاب عجایب ‌نامه درباره انگشتر یاقوت می‌گوید:
طبع وی گرم و خشک است، به درجه رابع. هر که با خود دارد از طاعون ایمن بود. یاقوت از زر و سرب سنگی‌تر بود. معدن وی کوه رهون است به سرندیب که آدم به آن فرو آمد، و در میان دریاست. هر که یاقوت با خود دارد،خون در تن وی صافی کند و از خمود و سکته و صرع ایمن بود.
یونانیان‌ مهتقد بودند که‌ یاقوت سرخ به‌ صاحبش‌ نیروهای‌ خاصی‌ از جمله‌ سلامتی ، دانش ، ثروت‌ و موفقیت‌ در عشق‌ می‌دهد. همچنین‌ معتقد بودند اگر در سمت‌ چپ‌ لباس‌ روی‌ سینه‌ با سنجاق‌ سنگ‌ یاقوت بگذارند ، زندگی‌ آنها همراه‌ با صلح‌ و صمیمیت‌ می شود و اگر سربازی‌ یاقوت با خود داشته باشد شکست‌ناپذیر می‌ گردد. در قرون وسطی تصور می شد که یاقوت با تغییر رنگ و تبدیل آن به رنگ سرخ تیره تر، دارنده خود را از خبری ناگوار، بیماری و یا بداقبالی بر حذر می داشته است .



انگشتر یاقوت

No comments:

Post a Comment

جواهر