Monday, November 2, 2015

پکیج دیواری جایگزین موتور خانه مرکزی شوفاژ شده و آب گرم مورد نیاز جهت تامین گرمایش محیط، به وسیله رادیاتورها و آب گرم بهداشتی جهت مصارف روزمره از قبیل شستشو ، استحمام و غیره را فراهم می نماید.
در حال حاضر، پکیج دیواری مهم ترین  وسیله ایجاد گرمایش شوفاژ در سراسر دنیا است.
عدم اشغال فضای مفید، ایمنی بسیار بالا ، استقلال کامل هر واحد مسکونی و رضایت کامل و کافی از عملکرد پکیج دیواری ، تقریبا جایی برای تردید در استفاده از این سیستم در منازل و واحدهای تجاری باقی نمی گذارد.
راندمان بالا و مصرف بهینه سوخت گاز، از دیگر عواملی هستند که به توسعه استفاده از پکیج دیواری کمک میکند .
داکت اسپیلت (اسپیلت کانالی) یکی از رایجترین سیستم های تهویه مطبوع در سطح جهان است، این سیستم همانند داکت اسپیلت دیواری از یک واحد داخلی (هواساز) و یک واحد خارجی (کندانسور) تشکیل شده است که توسط لوله های مسی به یکدیگر متصل می گردن
استفاده از هوای برگشت جهت بالا بردن راندمان کاری دستگاه و مصرف سوخت کمتر و همچنین هوای تازه جهت نیاز مبرم هر واحد آپارتمانی که چه در تابستان و چه در زمستان اکسیژن کافی جهت سلامت جسمی افراد را تأمین نماید از مزایای دیگر این سیستم می باشد.
سرمایش و گرمایش در این سیستم توسط هواساز با مکش هوای داخلی انجام می پذیرد.
داکت اسپیلت یونیت کانالی از دو قسمت مجزا به نام هوارسان و کندانسینگ یونیت تشکیل شده است که توسط دو لوله مسی به یکدیگر متصل شده که سرمایش مورد نیاز را از طریق گاز فریون و کمپرسور تامین می کند . لازم به ذکر است که نوع کمپرسور دستگاه از نوع اسکرال می باشد ، و سیستم گرمایش این دستگاه نیز از طریق کویل آب گرم تامین می شود . پس از مکش هوای داخل واحد و فیلتراسیون توسط دستگاه مذکور ، عمل سرمایش یا گرمایش روی هوای ورودی صورت پذیرفته و هوای سرد و گرم نهایی از طریق یک کانال افقی ( مشابه کانال کولر ) و البته در ابعاد کوچکتر به فضاها منتقل می گردد . قابل توجه است که کلیه کانالها فقط در سقف کاذب آپارتمان خواهد بود و به صورت عمودی تا پشت بام حرکت نخواهد کرد و دریچه های تعیین شده برای خروجی های مدنظر ، بنا بهCFM  مورد نیاز طراحی و اندازه گیری خواهد شد که عامل این سنجش با گیجی به نام داکتیلاتور می باشد.

پکیج دیواری


داکت اسپیلت

No comments:

Post a Comment

جواهر