Monday, November 2, 2015

جواهر معمولا  جلوه خیره کننده ای برای انسانها داشته است . شناخت و استفاده از جواهرات قدمتی  هفت هزار ساله دارد ،حدود دو هزار سال قبل از ميلاد ،ساکنان فلات ايران ،ساختن جواهرات و زيور آلات را با دانه و مهره هاى رنگى آغاز کردند و از جواهر برای زینت بکار گرفته شده است و بشر بدين گونه  علاقه خود را به تزئينات و زيور آلات نشان داده است .
در زمانهای قدیم جواهر  را فقط از روی رنگشان  تشخیص می دادند و به تمام سنگ های گرانبهایی که قرمز رنگ بود نام (یاقوت) نهاده بودند. و همه سنگهای سبز را نیز (زمرد) می نامیدند و سنگهای آبی را (یاقوت کبود) می گفتند. بعدها کشف شد که برخی  از جواهر از برخی دیگر سخت تر  ودارای مقاومت بیشتری هستند . 
بهترین راه برای خرید جواهرات
به‌طور كلی 4نوع سنگ قیمتی به شرح ذیل داریم :
  1. الماس
  2. زمرد
  3. یاقوت کبود
  4. یاقوت 
و تعداد زیادی هم سنگ های نیمه قیمتی مانند : آمیتیس ، توپاژ ، سیترین و ... که بکار گرفتن این سنگ ها برروی طلا ، آن را تبدیل به جواهر می کند .
در هنگام خرید جواهرات  اینکه از چه سنگی و با چه مرغوبیتی خریداری شود  دغدغه اکثر خریداران می باشد بطور کلی برای خرید جواهرات باید به 3 دلیل که ارزش آن را تعیین می کند توجه نمود : زیبایی و درخشندگی ، کمیابی و بادوام بودن آن .
رنگ ، شفافیت ، برش و وزن قیراط (عیار) عواملی هستند که بر ارزش یک جواهر سنگ تاثیر می گذارند . 
ریزه کاریهای خرید جواهرات
خرید جواهرات و طلا یكی از خرید هایی است كه در بین خانم ها از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و بیشتر مورد علاقه و توجه بانوان می باشد اما در همین خرید به ظاهر ساده، باید به یکسری از نکات و موضوعات مهمی مانند اجرت ساخت ، ضمانت جواهرات یا مورد اعتماد بودن مغازه طلافروشی  توجه داشته و  باید هركسی در مورد آن اطلاعات دقیقی داشته باشد. اگر می‌خواهید در مورد خرید جواهرات و طلا اطلاعاتی را کسب نمایید ،خواندن این مطلب را از دست ندهید .
نشانی: خیابان ولیعصر نرسیده به تجریش پاساژ کیش فاز۲ پلاک ۲۳

جواهر


خرید جواهرات

No comments:

Post a Comment

جواهر