Monday, November 2, 2015

با سلام به همه اعضای وب سایت دیزل بان ، در این بخش از مقالات به دیزل ژنراتور و موارد مهمی که در فروش دیزل ژنراتور تاثیر می گذارد ، پرداخته شده که امیدواریم برای شما خوانندگان مفید واقع شود .
دیزل ژنراتور ها وسیله ای هستند که سوخت دیزلی را به الکتریسیته و به منظور تولید انرژی الکتریکی ، تبدیل می کنند . دیزل ژنراتور ترکیبی از یک موتور دیزل ، ژنراتور و انواع متعلقات فرعی که شامل ؛ شاسی ، اطاقک پوشاننده ، عایق های صدا ، سیستم استارت اتومات و غیره  می باشد . سوخت دیزل ژنراتور به عنوان یک محصولی خطرناک رده بندی شده و انبار و توزیع آن تحت یک سری از قوانین مخصوصی می باشد .در اینجا می خواهیم چند دلیل استفاده از دیزل ژنراتور را بیان کنیم :
یکی از دلایل استفاده از دیژل زنراتور ،کارآمد و مقرون به صرفه بودن ژنراتور می باشد . سوخت دیزل ژنراتور همانگونه که در بالا گفته شد از نوع گازوئیل بوده و هرچند که خطرناک می باشد ولی در مقایسه با سوخت بزینی دارای قیمت نسبتا پایین و چگالی انرژی بالاتری می باشد .یعنی بیشترین میزان انرژی از گازوئیل می باشد که در مقایسه با همان حجم از بنزین که می توان استخراج نمود .دیزل یا همان گازوئیل سوخت نسبتا سنگینی درمقایسه با بنزین دارد .
ﻣﻮﺗﻮردﻳﺰﻟﻲ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻮع ﻋﻤﻠﻜﺮد آن ﺑﻪ دو دﺳﺘﻪ ﺗﻘﺴﻴﻢ می ﺸﻮﻧﺪ:
  • موتور خنک شونده با هوا
  • موتور خنک شونده با مایع خنک شونده (آب و ترکیبات ضد یخ – ضد جوش )
استفاده از مایع خنک کننده برای مصارف دیزل ژنراتور بسیار مناسب می باشد .
موارد مهمی که در قیمت فروش دیزل ژنراتور تاثیر میگذارد :
دستگاه های مولد برق در مدل های مختلف دیزل ژنراتور ، گاز ژنراتور ، موتور برق (بنزین سوز) ، دیزل ژنراتور دریایی ، نور افکن سیار و غیره  موجود می باشند که در توان های مختلف جهت مصارف گوناگون صنعتی و خانگی تولید و روانه بازار می گردند. یکی از نکات مهم و قابل توجه در مورد این دستگاه ها آشنایی با بخش های اصلی شامل موتور، ژنراتور ، تابلو فرمان و کمپانی های کوپله کننده ی آنها  می باشد . موارد زیر را به عنوان مهمترین پارامترهای تاثیرگذار در قیمت فروش دیزل ژنراتور (در یک مدل و توان مشخص) می بایست در نظر داشت :
1)      برند موتور ، ژنراتور و تابلو فرمان ؛ اورجینال بودن برند ها و یا تولید آنها توسط کمپانی های تحت لیسانس اروپا یا چین و یا داخل کشور  ، نقش بسیار مهمی در تفاوت قیمت ها دارد .
2)      یکی دیگر از پارامتر های تاثیر گذار در قمت فروش دیزل ژنراتور ها کمپانی کوپل کننده می باشد (کوپله اورجینال اروپایی، چینی و یا داخل کشور و همچنین برند کمپانی کوپله کننده ) .
3)      نوع تابلو فرمان ، آنالوگ یا دیجیتال بودن آن ، برند و کیفیت قطعات تابلو فرمان
4)      نوع گارانتی ،خدمات پس از فروش و ضمانت تامین قطعات یدکی اصلی
5)      وجود یا عدم وجود تجهیزات استاندارد بر روی دستگاه مانند :
1-5 ) سیستم پیش گرمکن آب
2-5) کلید حفاظتی قطع کن
3-5) رادیاتور
4-5) باتری و شارژر باتری
5-5) منبع اگزوز استاندارد با قابلیت کاهش صدا و متعلقات مربوطه مانند لرزه گیر
6)           تابلوی اضطراری (ATS )
7)      کانوپی پوششی و صداگیر
و در آخر خاطر نشان می گردد ، اطمینان به اصالت دستگاه ، کیفیت و نوع آپشن های فوق مستلزم اطمینان از سابقه شرکت ارائه کننده می باشد .

دیزل ژنراتور

No comments:

Post a Comment

جواهر