Monday, November 2, 2015

با سلام به همه اعضای وبسایت تهویه پارس  ،امیدوارم مطالب قبلی ما در مورد پکیج دیواری را مطالعه کرده باشید و از آنها استفاده کرده باشید. بعد از اینکه چندین مقاله در مورد پکیج دیواری منتشر کردیم حالا دیگه نوبت یک مقاله جامع درمورد داکت اسپیلت  هست . امروز قصد داریم با ارائه یک مطلب در مورد داکت اسپیلت وکولر های گازی کانالی  که بطور نسبی با آن آشنایی دارید درخدمتتون باشیم  .

داکت اسپیلت و کولر گازی کانالی :

یکی از رایج ترین سیستم های تهویه مطبوع در سطح جهان داکت اسپیلت بوده و امروزه  مورد توجه اکثر سازندگان واحد های مسکونی و اداری قرار گرفته است . داکت اسپیلت ها جزء با صرفه ترین سیستم های تهویه مطبوع به حساب می آیند . داکت اسپیلت ها مانند اسپیلت های دیواری از یک واحد داخلی (هواساز)  در سقف کاذب قرار گرفته و پوشیده شده و هم از  یک واحد خارجی (کندانسور ) تشکیل شده اند که بوسیله لوله های مسی به یکدیگر متصل شده اند . یونیت داخلی توسط کانال های مخصوص هوای سرد و گرم را به فضاهای مستقل انتقال می دهد. داکت اسپیلت ها سیستم گرمایشی خود را می تواند از طریق کویل آبگرم که توسط موتورخانه یا پکیج گرمایشی آبگرم دریافت می نمایند ، استفاده کنند .یعنی سرمایش و گرمایش د راین سیستم توسط هواساز با مکش هوای داخلی انجام می پذیرد .یکی از ویژگی های داکت اسپیلت را می توان استفاده از فضای کم بدلیل نصب آن در سقف دانست .
یکی از فاکتور های مهم در داکت اسپیلت ها میزان مصرف انرژی آنها می باشد که این میزان مصرف و راندمان دستگاه را می توان با استفاده از برچسب های انرژی مشخص نمود .
برخی دیگر از ویژگی های داکت اسپیلت را می توان ، امکان تهویه چندین فضا با یک دستگاه جهت گرمایش و سرمایش و ان هم توسط کانال هوای تازه دانست  و همچنین  عدم اشتغال فضای کف و نصب آن در سقف کاذب ، قابلیت اتصال به کویل آب گرم جهت تامین گرمایش ، نصب جداگانه آن در هر واحد مسکونی ، مجهز بودن به ترموستات دمایی  شمرد .

تفاوت سیستم داکت اسپیلت با سیستم ترکیبی اسپیلت دیواری و رادیاتور
می توان بجای استفاده از چندین پنل دیواری در یک واحد مسکونی یا اداری ، از یک هواساز مرکزی در پشت سقف کاذب استفاده کرد که بوسیله کانال تمامی اتاق ها و فضاهای مورد نیاز تهویه می شوند .
برای استفاده از سیستم گرمایش بسیار قوی از کویل آب گرم استفاده میشود که از پکیج یا موتور خانه تامین می شود و سیستم رادیاتور حذف می شود و همچنین تا میزان ۳۰ درصد در مصرف گاز صرفه جویی می شود . همچنین در مقایسه با رادیاتور سرعت گرمایش فضای بالایی دارد .
یکی از معایب اسپیلت های دیواری قدرت گرمایش کم و نیاز استفاده از برق برای گرمایش می باشد ، که این مورد سبب افزایش هزینه برق مصرقی در زمستان می شود .
معرفی و مزایای داکت اسپیلت (اسپیلت کانالی)
  • سرمایش مطبوع در تابستان و کاهش مصرف برق تا ۵۰ درصد در مقایسه با کولر های گازی
  • حذف سیستم رادیاتور و لوله کشی های مربوطه
  • حذف کانال کشی عمودی و لوله کشی های اضافی در ساختمان
  • انتقال سرمایش و گرمایش مطبوع توسط کانال در هر واحد به تمام فضاها ،حذف پنل ها و استفاده مناسب از فضای داخلی
  • قابلیت نصب دستگاه برای فضاهای کوچک تا بزرگ
  • گرمایش بسیار قوی توسط کویل آب گرم از پکیج یا موتور خانه و صرفه جویی د رمصرف گاز در زمستان % ۲۰ الی ۳۰ %
  • اجرای بسیار سریع توسط کانال های فلکسی عایقدار و کاهش صدای فوق العاده توسط کانال های فلکسی بل عایقدار (انعطاف پذیر) جدید
  • استقلال هر واحد از نظر مصرف انرژی
  • فیلتراسیون هوا توسط فیلترهای قابل شستشو و همچنین عدم نیاز به استفاده از تکنسین های نگهداری
  • امکان استفاده در ساختمان های در حال بازساز با حداقل تعمیرات و …..

داکت اسپیلت


پکیج دیواری

No comments:

Post a Comment

جواهر