Monday, November 2, 2015

نحوه کارکرد و عملکرد داکت اسپیلت که نوعی سیستم تهویه مطبوع سرمایش و گرمایش است به این شکل است که از یک یونیت کانالی شکل که از دو قسمت جدا از هم تشکیل شده است ، این دو بخش مجزا عبارتند از کندانسیت یونیت و هوا رسان که این دو جز به وسیله دو لوله مسی به هم وصل شده اند. بر خلاف پکیج دیواری نحوه عملکرد این لوله مسی در داکت اسپیلت به این شکل است که  سرمایشی که مورد نیاز است را به وسیله کمپرسور و یا گاز فریون تامین می کند ، این کمپرسور از جنس اسکرول می باشد .
سیستم گرمایش داکت اسپیلت هم به وسیله کویل اب گرم به دست می اید که بعد از اینکه مکش ها هوای درون مکانی که داکت اسپیلت در ان جا نصب شده را اوردند و عمل فیلتر کردن هوا نیز در دستگاه انجام شد در درون دستگاه عمل سرمایش و یا گرمایش بر روی ان هوای وارد شده انجام میگرد و در اخر هوای سرد و یا گرم نهایی که داکت اسپیلت تولید کرده است توسط یک کانال که شبیه به کانال کولر است اما دارای ابعادی کوچک تر ، به خارج انتقال داده می شود .
اما نکاتی در مورد پکیج های دیواری وجود دارد به این شکل که در پکیج دیواری یک فلوسوییچ قرار دارد که به ان کلید جریان هم می گویند ، این کلید جریان در مسیر اب ورودی به پکیج دیواری قرار میگیرد و مثل یک کلید وظیفه قطع و وصل کردن جریانات الکتریکی را به عهده دارد. درون این کلید جریان قطعه ایی شناور هم وجود دارد که می تواند بالا و پایین برود .
تغییر مسیر عبور اب گرم از مدار پکیج دیواری به مدار اب گرم مصرفی توسط یک شیر سه طرفه انجام می گیرد .
در زمان هایی که پکیج دیواری شما خراب شده باشد و همچنین زمانی که احتیاج به تعمیر و یا احتیاج به سرویس پکیج دیواری دارید می توانید از طریق شیر تخلیه اب مدار گرمایش ، اب درون دستگاه را تخلیه کنید .

No comments:

Post a Comment

جواهر