Monday, November 2, 2015

موتور دیزل ژنراتور ها از نظر نوع اشتعال تفکیک می شوند . اما موتور های بنزینی از احتراق جرقه استفاده می کنند ، موتور دیزلی به کار فشرده سازی و احتراق برای اشتعال سعی می کند . در موتور دیزل ، هوا بهدرون موتور کشیده شده و در معرض فشرده سازی بالایی قرار می دهد. در موتور دیزلی دمای حاصله بسیار بالای نسبت به موتور های بنزینی دارند. و این راه را برای مشتعل شدن سوخت اسان میکند. 
موتور دیزل سوخت به وسیله انژکتور به داخل موتور می کشد اما موتور بنزینی فرق میکند واین کار را از طریق کاربراتور انجام میدهد. که موتور دیزل تنها هوا را متراکم می سازد در حالی که موتور بنزینی ترکیب هوا و سوخ را تراکم می سازد. حرارت لازم برای موتور دیزل برای شرایط هوایی سرد از طریق گرمکن ارائه می شود .
دیزل ژنراتور ، به ترکیبی از موتور دیزل ژنراتور و انواع متعلقات فرعی مانند :شاسی، اطاقک ضد صدا (کنوپی ) سیستم‌های کنترل، قطع کننده‌های اضطراری مدار، سیستم پیش گرما (گرمکن ) سیستم استارت اتوماتیک و ... که به منظور تولید برق استفاده می‌شود، می‌گویند.
  اندازه دیزل ژنراتور  در جلو گیری از کم شدن بار یا کمبود توان لازم و ضروری است.
مجموعه دیزل ژنراتور :
برای منازل ، فروشگاهها و ادارات کوچک می‌توانند از ۱ تا ۲۰ کیلوولت آمپر

در مکان های بزرگ مانند کارخانجات ها کاربرد دارد . 
میتوان یک ژنراتور را در یک اطاقک کنوچی قرار داد نراتورهای ۵ مگاوات برای ایستگاه‌های کوچک تولید برق استفاده می‌شوند و برای این منظور می‌توان از چندین دستگاه ژنراتور  استفاده کرد. ژنراتور های بزرگتر به صورت جدا از هم به محل نصب برده می شوند و در انجا مونتاژ می شود و اجزای فرعی به ان اضافه می شود
 کوپله کردن یعنی اتصال دو وسیله که یکی محرک و دیگری متحرک باشد  که در اینجا محرک موتور مکانیکی همان دیزل و قسمت متحرک  الترناتور یا همان ژنراتور می باشد و همچنین اماده کردن تجهیزات و امکانات به ژنراتور پروسه وصل شده و موتور مکانیکی دیزل جانبی به منظور فعالیت این دستگاه دیزل ژنراتور یا کوپله کاری نامیده میشود .

این مژده به هموطنان عزیز داده میشود که دیزلبان آماده ارائه خدمات در زمینه فروش دیزل ژنراتور میباشد .

No comments:

Post a Comment

جواهر