Monday, November 2, 2015

جواهر یک شی است که در تزئین کاربرد دارد . بعضی  از مردم جهان، برای هر بخش از بدن خود از جواهر
خاصی استفاده می کنندکه مهم ترین آنها شامل : گوشواره، گردنبند، دستبند، انگشتر و سنجاق سینه می باشد . جواهرات را می توان از هر ماده ای ساخت . بیشتر موادی مانند: سنگ‌های قیمتی، فلزهای قیمتی و صدف در ساختن آنها به کار میروند.
در اصطلاح جواهر شناسی، لغت، طراحی ”design “به این معنی است که  یک اثر هنری هر چه بیشتر زیبا، قابل استفاده، کاربردی و بدیع ساخته شودکه یک طرح بر اساس مجموعه ای از نکات کلیدی و اساسی ترسیم می‌شود.
موارد زیر در هنگام طراحی لازم و ضروری است:
-  سعی کنیم سلیقه های مشتریان را شناسایی کنیم.
- ایده های که به صورت اتفاقی به ذهنمان می خورد را خیلی سریع در یک دفترچه یادداشت کینم.
- جواهراتی انتخاب کنید که طراحی شما طبق آنها شکل گرفته است.
- خصوصیات مواد‌ و بالقوای که در ساخت مدل کاربرد می‌یابند را بشناسید.
- طرح موردنظر را بر اساس تصور و نظرات مشتری طراحی کنید و اصول طراحی و زیبایی ‌شناسی را در طرحتان بکار ببرید و از بافت و سطح‌های متفاوت در طرحتان استفاده کنید.
-   محدوده قیمت طرح را ارزیابی کنید.
- محصول به گونه‌ای طراحی شود که امکان ساخت آن باشد.
4 نوع سنگ قیمتی (الماس، زمرد، یاقوت كبود و یاقوت قرمز )داریم و تعداد زیادی سنگ‌های نیمه قیمتی مانند آمیتیس، سیترین، توپاژ و... كه پیاده شدن این سنگ‌ها روی طلا آن را به جواهر تبدیل می‌كند. این ‌كه زمان خرید جواهرات کدام سنگی را در اولویت قرار دهید یا تشخیص مرغوب بودن سنگ، دغدغه بیشتری از خریداران جواهر است؛ به‌طور كلی سنگ جواهر به 3 دلیل ارزش پیدا می‌كند. زیبایی و درخشندگی، كمیابی و با دوام بودن؛ سنگ برلیان كه نوعی از الماس است از نظر درخشش و دوام بالاتر از دیگر سنگ‌هاست و از آنجایی كه مدیریت خوبی از شروع اكتشاف روی آن انجام شده بازار عرضه و تقاضای خوبی هم دارد‌ اما سنگ‌های زمرد و یاقوت كبود كمیاب‌تر هستند و كیفیت بالای آن‌ها ارزش زیادی دارد و باعث گران بها شدن روزافزون آن‌ها می‌شود اما تشخیص مرغوب بودن تمامی سنگ‌ها از عهده افراد عادی خارج است.
 

خرید جواهرات

-

جواهر

No comments:

Post a Comment

جواهر